FİKRİ İLE ZİKRİ BİR OLMAK…

Yürek dolusu sevgilerle merhaba

İlk yazım istedim ki “gerçek sevgi” üzerine olsun… Üstelik tüm canlıları kucaklayan bir sevgi…

Ben yalnızca insanları değil, tüm canlıları çok seviyorum ve tüm canlıların en az bizim kadar yaşam haklarının olduğunu, benim için önemini hemen hemen tüm yazılarımda belirtiyorum. Sonsuz sevgi çemberimdeki canlılar arasında insanın sadık dostu hayvanların yeri bir başka… Ancak benim sözünü ettiğim “gerçek sevgi”. Yani sadece görünüşte, lafta, sözde değil, özde hayvan sevgisi…

Ancak ben “asla kürk giyemem” diyenlerden değilim. Bunu söyleyemem. Çünkü bunu söyleyebilmem için hayvanlara ait başka şeyleri de giyiyor ya da takıyor olmamam lazım. Düşünsenize başta onlarca para verip giydiğimiz ayakkabılar ve çantalar hayvan derisi.

Sürekli ”Aman kürk giymeyin, yazık hayvanlara, mümkünse taklit giyin” diyenlerin çabasını takdirle karşılıyorum.

Hatta bugün aynı şeyi Ömür Gedik Star TV’de ”Melek” programında söyledi. Hayvanları korumak adına gösterilen bütün çaba ve girişimleri gerçekten yürekten destekliyorum.

Ancak “Kürk giymeyin!” derken bunu savunanların hani sanki gerçek deriden yapılmış ayakkabı, çanta ve aksesuarlar için de aynı hassasiyeti göstermelerini bekliyorum. Çünkü kürk için eğer hayvan katliamı yapılıyorsa, aynı şey ayakkabı, çanta, aksesuar vb. için de geçerli değil mi?

İşte bu yüzden hayvan hakları savunucularının ve hayvanları gerçekten sevdiğini söyleyenlerin yaşamlarının her alanında savundukları değerlere ters düşmeyecek duygu, düşünce ve davranışlar içinde olmaları gerektiğini düşünüyorum.

Kürk karşıtlarına soruyorum: “Kullandığınız ayakkabı, çanta vb. gerçek deri mi?” Cevabınız evet ise samimiyetinize inanmakta zorluk çekiyorum. Yok, gerçek deri kullanmıyoruz, suni deri diyorsanız işte sizinki “gerçek sevgi”. Çünkü fikriniz ile zikriniz bir demektir.

Aslında bu konuyu ”Melek” programının yapımcısı sevgili arkadaşım Hülya’yı hemen arayarak gündeme getirmek istedim ancak biz telefonu kapatana kadar Ömür Gedik yayından ayrılmıştı.

Siz söyleyin, haksız mıyım?

 İşte gerçek sevgi…

2 thoughts on “FİKRİ İLE ZİKRİ BİR OLMAK…

  1. Dunya tatlisi harika bir hanimefendi, Nilgun Colak altina imza attigi her isin mukemmelini ortaya cikariyor, O’nu takip etmekten cok buyuk bir keyif aliyorum, yeni blog’unuda takip edecegim. Tebrikler !!!

Bir Cevap Yazın

