Zihni zinde tutmanın 10 yolu…

Zihin insanın düşünme yeteneğini, algılama ve bellek durumunu tanımlar. Zinde bir zihin sağlıklı kararlar vebilme yeteneğine sahip beyin faaliyetleridir.Eminim ki; yoğun iş temposu, şehrin gürültüsü ve trafiği, yaşam zorluğu bazen herkesi bunaltmaktadır. Hatta bazen uykusuz geçen gecelerinizin olduğunu söylediğinizi duyar gibiyim. İşte bunların sebebi aslında gün içerisindeki zihin yorgunluğunuzdan kaynaklı. Bunun için şimdi sizlere günlük hayatınızda yapacağınız küçük değişikliklerle ve kolay takip edebileceğiniz uygulamalarla zihninizin günlük temponuza ayak uydurmasını sağlayabilirsiniz.

 

 

Spor Yapın

Spor yaparken salgılanan mutluluk hormonu zihni olumlu yönde etkiler. Ayrıca vücutta oksijen üretiminin artışı beynin daha sağlıklı çalışmasını desstekler. Hiç olmadı yarım saat günde yürüyüş yapabilirsiniz…

 

Beyninizi zorlayın…

Aklınızı zor hedeflerle meşgul eden aktiviteler uygulayın. Bulmaca çözebilir, satranç oynayabilir, bir yap bozla bile meşgul olabilirsiniz.

 

İyi uyuyun…

Konsantrasyonunuzun dağılmaması için aman uykunuza dikkat edin. En az 6 saat uyumanın gerektiğini söylüyor uzmanlar kesintisiz olarak. Uyku sağlıklı alındığında gün içerisindeki depolamayıda iyi yapıyormuş bu yüzden iyi uyku şart.

 

Hobiniz olsun…

Hobi bir beyin egzersizidir unutmayın. Bugüne kadar hiç yapmadığınız bir şeyi keşfederken beyniniz her zaman alışık olduğu düşünme yollarına alternatif yollar geliştirmek için ekstra güç sarf edecektir. Fotoğraf çekmek, resim yapmak, müzik aleti çalmak hiç olmadı sağ elle yazıyorsanız sol elle yazı yazmaya çalışmak bile zihniniz için iyi bir egzersiz olacaktır.

 

Sanatla ilgilenin…

Benim hep yaptığım şey. Gün içinde ne olursa olsun fonda mutlaka bir klasik müzik çalsın. Mozart bunun için çok iyi bir örnek. Ayrıca müze gezmek, ilgi duyduğunuz bir alanda konferansa katılmak, sanat eserlerini incelemek sizi ayrı bir dünyaya taşıyacağı gibi yeni bir şeyler keşfetmeninde ayrıcalığını yaşayacağınızı unutmayın.

 

Rahatlayın…

Yüksek stress beyin için çok sağlıksız aman dikkat. Bu yüzden temponuz ne olursa olsun mutlaka ara verip zihninizi dinlendirin. Bunun için yoga ve meditasyon yapabilirsiniz. gözlerinizi kapatıp bir müziğe kendinizi teslim etmeniz bile rahatlatıcı bir şey olabilir. Ama lütfen sizi yoran değil aksine rahatlatan bir müzik olsun:))

 

Güzel beslenin…

Eğer hafızanız sayıflıyor ve dikkatinizi toplayamıyorsanız lütfen beslenmenizi tekrar gözden geçirin. Hamurlu yiyeceklerden uzarmanızda fayda var. Akdeniz tipi beslenme her zaman uzmanlar tarafından tercih edilmektedir. Bitkiden zarar gelmez aksine fayda gelir. Bol bol bitkilerden faydalanın. Özellikle bitki çayları vazgeçilmeziniz olabilir.

 

Sosyalleşin..

Gün içerisinde ne kadar çok insanla görüşürseniz konuşursanız zihniniz o kadar egzersiz yapmış olur. Unutmayın eve kapanıp sürekli konuşmadan TV karşısında oturursanız zamanla beyninizde tembelleşecektir. Aman sakın bu kötülüğü kendinize sakın yapmayın. Ne olursa olsun kendinizi dışarı atın ve sosyal ortamlarda bulunmaya özen gösterin. 

 

Sağlığınızı koruyun…

En önemlisini en sona sakladım. Unutmayın herşeyin başı sağlık. Bunun için lütfen sağlığınızı koruyun. Sağlıksız bir bedende zihnin tek başına iyi olmasının bir faydası olmadığına hepimiz hem fikiriz sanırım. O yüzden sağlık başta iyi olmak şartı ile hayatta yaşam için tek kullanımlık hakkınızın olduğunu unutmayın.

Şimdi size bir de mozart göndereyim. Buyrun hem çalın hem okuyun daha sizin için ne yapabilirim. Bunları uygulamak da size kalmış…

Kalın sağlıcakla…

 

 

Reklamlar

One thought on “Zihni zinde tutmanın 10 yolu…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s